Your browser does not support the HTML5 canvas tag.
Εγχειρίδιο χειρισμού κρίσεων λόγω πολιτικών ΔΝΤ από τη CIA! / Already confirmed: Civil liberties under attack! / Greece's creditors gone completely insane! / How the global financial mafia sucked Greece's blood / ECB's economic hitmen / The German Thatcher confirms bureaufascists' plans! / Η Μέρκελ επιβεβαιώνει τα σχέδια των γραφειοφασιστών! /Greece: the low-noise collapse of an entire country/ How the neoliberal establishment tricked the masses again, this time in France / Ενώ η Γερμανία προετοιμάζεται για τα χειρότερα, η Ελλάδα επιμένει στο ευρώ! / Ένας παγκόσμιος "proxy" πόλεμος κατά της ελευθερίας έχει ξεκινήσει! / McCarthyism 2.0 against the independent information / Ο επικεφαλής του "σκιώδους συμβουλίου" της ΕΚΤ επιβεβαιώνει ότι η ευρωζώνη είναι μια χρηματοπιστωτική δικτατορία! / It has started: A global proxy war against freedom! / Βαρουφάκης: Το ΤΧΣ δεν ελέγχεται από το δημόσιο! / Η Ευρώπη συνθλίβεται από τους φασίστες, τους ισλαμοφασίστες, τους γραφειοφασίστες και τα αφεντικά τους / Europe crushed by the fascists, islamofascists, bureaufascists and their masters / Δεν γίνεται έτσι "σύντροφοι" ... / Panama Papers: When mainstream information wears the anti-establishment mask / The Secret Bank Bailout / The head of the ECB “shadow council” confirms that eurozone is a financial dictatorship! / A documentary by Paul Mason about the financial coup in Greece / The ruthless neo-colonialists of 21st century / First cracks to the establishment by the American people / Clinton emails - The race of the Western neo-colonialist vultures over the Libyan corpse / Επιχείρηση Panama Papers: Το κατεστημένο θέλει το μονοπώλιο και στις διαρροές; / Operation "looting of Greece" reaches final stage / Varoufakis describes how Merkel sacrificed Greece to save the Franco-German banks / France officialy enters the neo-Feudal era! / The US establishment just gave its greatest performance so far ... / A significant revelation by WikiLeaks that the media almost ignored / It's official: the US is funding Middle-East jihadists! / Οι αδίστακτοι νεο-αποικιοκράτες του 21ου αιώνα / How to handle political unrest caused by IMF policies! / Πώς το νεοφιλελεύθερο κατεστημένο ξεγέλασε τις μάζες, αυτή τη φορά στη Γαλλία

10 February, 2017

Γερμανοί επενδυτές του ... αέρα

Μάριος Διονέλλης, Χαρά Τζαναβάρα

Μέρος 2ο - Οι ευρωπαϊκοί κανόνες

Τις πληροφορίες αυτές επιβεβαίωσε και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων της Πολιτικής Αεροπορίας, διερωτώμενος προφανώς για τον ρόλο «εγγυητή» που καλείται να παίξει το ελληνικό Δημόσιο ώστε να περάσει στα χέρια της γερμανικής εταιρείας η δημόσια περιουσία.

«Σας θυμίζω πως έχουμε ήδη προσφύγει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς οι ευρωπαϊκοί κανόνες απαγορεύουν την εκποίηση υποδομών που έχουν φτιαχτεί με κρατικές και κοινοτικές ενισχύσεις, όπως τα αεροδρόμια των Χανίων και της Θεσσαλονίκης. Εδώ στην ουσία ζητείται ακόμα μία κρατική ενίσχυση, με το ίδιο το Δημόσιο ως εγγυητή για να γίνει η επένδυση», λέει στην «Εφ.Συν.» ο κ. Αλεβιζόπουλος.

Η διάθεση της εταιρείας να επενδύσει χωρίς να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη έχει διαφανεί και από την ένταξή της στο «πακέτο Γιούνκερ» για το συγκεκριμένο έργο.

Αν και από τις συμβατικές της υποχρεώσεις η κοινοπραξία Fraport-Slentel οφείλει εντός της πρώτης τετραετίας να πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ στα ελληνικά αεροδρόμια, έχει ήδη εγκριθεί η χρηματοδότησή της από το συγκεκριμένο πακέτο ενισχύσεων με... 400 εκατομμύρια!

Πέρα πάντως από τις δημοσιογραφικές πληροφορίες, τα σύννεφα πάνω από την υλοποίηση της επίμαχης σύμβασης έχουν αρχίσει να πυκνώνουν μετά και την τρίτη συνεχή αναβολή της ανάληψης της διοίκησης των 14 αεροδρομίων από την κοινοπραξία Fraport-Slentel.

Η είσοδος της εταιρείας είχε προγραμματιστεί αρχικά για τον Νοέμβριο του 2016, στη συνέχεια για την 1η Ιανουαρίου και κατόπιν αναβλήθηκε για την 1η Φεβρουαρίου.

Πλέον η μετάβαση μετατέθηκε για τα μέσα Μαρτίου ή αρχές Απριλίου, ενώ η επίσημη δικαιολογία είναι οι διάφορες τεχνικές εκκρεμότητες που παρουσιάζει η σύμβαση.

Την 1η Φεβρουαρίου, με τη λήξη της σχετικής προθεσμίας, πολίτες των Χανίων επιδίωξαν να κάνουν «έξωση» στα στελέχη της Fraport τα οποία έχουν εγκατασταθεί ήδη στο αεροδρόμιο και σε γραφεία που τους έχουν παραχωρηθεί από την ΥΠΑ.

Οι πολίτες υποστήριξαν πως η παρουσία των στελεχών εκεί συνιστά κατάληψη δημόσιας περιουσίας, ενώ το συμβάν έληξε μετά από παρέμβαση της αστυνομίας.

«Μην περιμένετε να δείτε τη Fraport στα αεροδρόμια εντός του 2017 - και να δούμε αν αυτό επιτευχθεί το 2018», είπε χθες από τα Χανιά ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ, τονίζοντας πως η εταιρεία δεν είναι έτοιμη ούτε από οικονομικής ούτε από πλευράς εκπαίδευσης του προσωπικού της.

Για «Σκάνδαλο Fraport» μιλούν πλέον οι πολίτες των Χανίων.

Μιλώντας στην «Εφ.Συν.» η Αθηνά Γιαννουλάκη, μέλος της Πρωτοβουλίας Πολιτών και πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΟΤΑ Νομού Χανίων, τονίζει:

«Στο εξής η υπόθεση θα φέρει το όνομα “Σκάνδαλο Φράπορτ” και σε αυτό δυστυχώς είναι εμπλεκόμενη και η παρούσα κυβέρνηση. Καλούμε έστω και τώρα τους βουλευτές και το πολιτικό προσωπικό των Χανίων και του Ρεθύμνου να ορθώσουν το ανάστημά τους και να ανταποκριθούν στις ιστορικές ευθύνες που τους αναλογούν».

Η ίδια τονίζει ότι με τις τελευταίες εξελίξεις δικαιώνονται οι πολίτες που επέμειναν σταθερά να αγωνίζονται κατά της ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων, ενώ προαναγγέλλει πως το επόμενο διάστημα θα ενταθούν οι ειρηνικές κινητοποιήσεις των πολιτών στα Χανιά.

Ιδιαίτερα επικριτικές ήταν οι αναφορές στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου για τον συνεταίρο της Fraport στην εν λόγω κοινοπραξία, την κυπριακή Slentel, συμφερόντων του ομίλου Κοπελούζου.

Πρόκειται για μια offshore με μετοχικό κεφάλαιο μόλις 5.000 ευρώ, ανέφερε ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ, παρουσιάζοντας την έκθεση ανεξάρτητου ελεγκτή της Κύπρου με βάση την οποία η εταιρεία θα έπρεπε να κλείσει, αφού για το 2013 παρουσίασε μηδενικά έσοδα και ζημία 13.485 ευρώ. Η έκθεση του ελεγκτή παραδόθηκε τον Νοέμβριο του 2014.

Ωστόσο, λίγες μέρες μετά το ΤΑΙΠΕΔ επικύρωνε τη συμφωνία μαζί της για την ανάληψη των 14 αεροδρομίων της χώρας (η Slentel εμφανίζεται ως ελέγχουσα το 35% της κοινοπραξίας με τη Fraport).

Πηγή:


[1] [3] [4]

No comments:

Post a Comment